Na menstrualni ciklus vpliva vse. Naš življenjski slog se odraža skozi menstrualni ciklus. Zato je pomembno, da naredimo menstrualni pregled leta. Pogledamo kaj smo skozi menstruacijo doživele, kako je določena situacija vplivala nanjo in kako smo na splošno poskrbele zase. 

Menstruacija je peti vitalni znak zdravja

 Na menstrualni ciklus vpliva vse. Oziroma bolje rečeno stanje menstrualnega ciklusa je odraz naše kvalitete življenja. Bolj kot smo v stresu in manj skrbimo zase, prej pride do nerednih krvavitev, oz. telo težje pride do ovulacije. Posebej v času kjer je vsaka 1/10 ženska diagnosticirana z PCOS, kjer so tako pogoste neredne krvavitve, veliko parov se srečuje z nezmožnostjo zanositve, kjer hormonska neravnovesja so tako pogosta, da so postala že normalna. In to, da je nekaj pogosto še ne pomeni, da je normalno. 

Menstrualni pregled – hormonska neravnovesja

Hormonska neravnovesja, čeprav mnogi mislijo, da ni nič takega, je velik znak telesa, da potrebuje pomoč. Hormoni so zelo pomembni del nas. So v vsaki celici našega telesa, so prinešalci informacij. In hormoni, ki jih v reproduktivnem sistemu telo proizvede niso pomembni samo za ovulacijo, temveč so pomembni za več sistemov. Od živčnega sistema, do metabolizma in presnove, do mišičja in kosti, do nevronskih poti v možganih, do respiratornih sistemov, ni da ni.

Toliko funkcij opravljajo hormoni,

da se niti ne zavedamo kako zelo so pomembni. In hormonsko neravnovesje ne le, da vpliva na žensko v smislu, ko je ovulacija ali ne ,temveč vpliva na njeno počutje, energijo, motivacijo, voljo do življenja, razmišljanje, prebavo, libido, samozavest itn.

Življenje je popolnoma drugačno kadar je hormonsko neravnovesje v primerjavi z takrat kadar ga ni.

2021 LETO ANKSIOZNOSTI, UTESNJENOSTI..

anksiozno leto

In letos je bilo naporno leto. Ni bilo vse v rožicah. Veliko strahu, stiske, anksioznosti, skrbi, žalosti, razočaranja, depresije, nevolje, itn. je bilo prisotno že samo po sebi, da je lahko za mnoge bila še dodatna pritljaga, ki jo nosimo s seboj. In vse zunanje okoliščine, ves stres, skrb, anksioznost vpliva na menstrualni ciklus. Morda ste nekatere letos opazile več nerednih ciklusov, morda ste nekatere prvič doživele neredni ciklus in vam ni bilo čisto jasno kaj se dogaja. Veliko je že raziskav kako zelo vplivajo čustva na naše fizično telo. Jaz pa gledam še korak dlje, kako zelo ne samo čustva, temveč tudi način razmišljanja, vzorci in energija vpliva na fizično telo. In pri menstrualnem ciklusu je potrebno gledati širšo sliko. Ne samo en del telesa, ne samo kako so neredne krvavitve. Temveč vse. Zakaj, kako, kje in kdaj je do česa prišlo.  In če je nekaj kar je v vseh teh nivojih skupnega je skrb zase.

Kadar pozabimo poskrbeti zase, se izčrpujemo.

Kadar pozabimo poskrbeti zase, poskrbimo na svoje fizično telo, na svoje čustvena doživetja, na svoje vzorce, ki nam več ne služijo in na svoj odtok energije. In se izčrpujemo. In ne podpremo telesa s hranili, ki jih potrebuje, ne poskrbimo zato, da čustveno prtljago odložimo, pozabimo, koliko stvari storimo avtomatično brez razmišljanja in sploh ne opazimo, da smo razpršeni in nam s tem odteka energija. In potem pride še krvavitev (če pride), po vrhu vsega kar se ti dogaja in sedaj res nimaš časa zanjo. Zato jo želiš utišati, premakniti, prestaviti na vikend, poješ tablete proti bolečinam zato, da utišaš telo, ker sedaj res nimaš časa še za to, da bi ležala. Si konstantno v pogonu. In si konstantno na robu izčrpanosti. Dodaten stres, ki smo ga vsi letos doživeli pa gotovo pri tem ni kaj dosti pomagal.

Ko govorimo o menstrualnem ciklusu in hormonskih neravnovesjih se enostavno ne moremo izogniti vsem tem temam.

MENSTRUALNI PREGLED

vzami si cas zase

Jaz sem letos imela 4-krat ovulacijo, kar je precej manj od lanskega leta. Letos me je enostavno čustveni stres preplavil do te mere, da kljub skrbi zase, je vplivalo na mojo ovulacijo.

Že od 14.leta ko sem pričela s krvavenjem, nisem imela rednih ovulacij. Po tem ko sem jemala 7 let hormonske kontracepcije, nevedoča kaj telesu naredijo, sem krvavela eno leto vsak dan. Hodila sem od ordinacije do ordinacije, iz testov do reproduktivne klinike. In me je žal, medicina razočarala kar se tiče reproduktivnega znanja in pomoči. Nato sem sedaj 5 leta skrbela in raziskovala in preizkušala različne stvari, kako bi si lahko jaz uredila ciklus. Sedaj že 3 leti spremljam ciklus s simptotermalno metodo, letos sem jo pričela tudi poučevati.

za-spletko-menstrualni-pregled1

Tako dober filing je, ko nekaj ugotoviš sam o sebi na podlagi telesnih znakov

Takoj sem vedela kako se ga lotiti pri reševanju. In ja verjamem, da bi letos lahko imela še več ovulacij, ampak je dejstvo, da nisem vedno skrbela zase, to sem ugotovila po menstrualnem pregledu. Po službi sem bila navadno tako utrujena in izčrpana, da se mi ni dalo poskrbeti zase. Komaj da sem kaj zdravega pojedla. In sem imela tako obdobja ko sem skrbela zase in obdobja ko sploh nisem. Niti malo. In ta obdobja ko sploh nisem so se odražala takoj na to, da ni prišlo do ovulacije. Fora pri menstrualnem ciklusu oz. pri hormonskih neravnovesij je ta, da ni instant rešitve.

Vsaka ženska je unikatna…

Vsaka ženska je unikatna, vsaka ženska ima svoj menstrualni ciklus in vsaka ženska ima svoje unikatne izzive s katerimi se sooča. In ni en recept rešitev za vse. Ja so neke skupne smernice, vendar to kar zame 100% velja, še ni nujno da bo zate.

Zato je pomembno pri tem biti potrpežljiva, in poskušati zadeve, jih delati vsaj 3 mesece in počakati na rezultate. (3 mesece potuje folikel od začetka do razvoja- ovulacije). 

Če nekaj zate ne deluje in ne vibrira s teboj potem enostavno se ne sili v to.

jonathan-borba-iNurFx2uBMc-unsplash

KAKO LAHKO TI NAREDIŠ MENSTRUALNI PREGLED LETA?

1. Pripravi si dnevnik ali pa koledarček ali aplikacijo, ali razpredelnice, vse tisto kar si si beležila v povezavi z menstrualnim ciklusom. 

2. Pojdi ciklus za ciklus. Poglej dolžino svojega ciklusa, če si spremljaš s simptotermalno metodo in poznaš določiti pravila za ovulacijo, si poglej kdaj se je zgodila ovulacija. Poglej,če si imela kakšna neredne ovulacije oz. krvavitve

3. Poglej kateri mesec se je to dogajalo, poglej kaj se je v tistem mesecu dogajalo. Če si ne pišeš dnevnika, se poskusi spomniti, poglej na slike na telefonu, da se boš malce spomnila kaj se ti je vse tisti mesec dogajalo. Ali si imela kakšno čustveno zagato ali blokado, ki se ti je pojavila v ospredje, ali si bila zelo srečna in pomirjena, ali si imela veliko skrbi, ali si imela veliko oz. preveč dela in nisi poskrbela zase.

Naredi en tak pregled. Eno tako menstrualno časovnico, na kateri napišeš pomembne iztočnice, ki so se ti v življenju zgodile in napiši ali si imela krvavitev ali ne, oz. ali si imela redne ali neredne.

Zate ustvarila en template kako narediti menstrualno časovnico.

Klikni spodaj na gumb.

Ko narediš časovnico, poglej koliko bi rekla, da si skrbela vsak ciklus zase.

Lahko si daš oceno od 1 do 10.

1 je najmanj, torej deluješ na avtopilotu, ješ hitro in procesirano hrano, se malo gibaš, nimaš časa za mentalne procese, za energijske te pa niti ne zanima.

In 10 je da vsak dan skrbiš in ješ uravnoteženo prehrano, se gibaš tvojemu ciklusu primerno, skrbiš za svoje mentalne procese, skrbiš za svojo energijo. Katera številka pride prva na pamet, ta je prava.

Vprašaj se kako se danes počutim…

Poglej kateri dan ciklusa si danes. Prvi dan ciklusa se torej šteje prvi dan tiste močnejše krvavitve in zadnji dan ciklusa je torej zadnji dan pred prvo močnejšo krvavitev. Torej če imaš zadnji dan rjavkaste kapljice, to se še ne šteje kot prvi dan krvavitve naslednjega ciklusa. Ampak je zadnji dan tega ciklusa.

Vprašaj se kako se danes počutim.

Kako se danes počutim med nogami.

In si to zapiši.

In naslednje vprašanje je, kako lahko danes poskrbim zase. Napiši si kako lahko poskrbim zase?

In vse kar pride, vsaka ideja, misel, asociacija, napiši na list papirja.

Ko poskrbiš zase, poskrbiš tudi za svoj menstrualni ciklus.

S tem ko naredimo en menstrualni pregled leta, bomo morda opazile, kako naš stil življenja vpliva na našo krvavitev. Na katerem področju si lahko podarimo še več ljubezni, nežnosti in mehkobe.

Kako lahko še bolj podpremo svoje telo. S tem, ko opazimo kjer ga nismo podprle dobimo odgovor kje ga lahko.

Z menstrualnim pregledom bomo ozavestile kaj se nam je skozi leto dogajalo in kakšen je bil naš menstrualni ciklus, morda boš opazila kakšne vzporednice. Če ne drugega je en tak lušten in hiter pregled kaj se ti je s telesom dogajalo.

Na koncu si podaj namero in jo zapiši v krog. Podaj namero svojemu menstrualnemu ciklusu.

Želiš spoznati kaj se ti v telesu dogaja?

Spoznaj kaj se ti v menstrualnem ciklu dogaja, kateri hormoni so predvladujoči in kako vplivajo nate. Prenesi si brezplačen priročnik.